farklı odalarda bir seçenek hata bunu bende ilk denememde yapmıştım ama sonra kodlamayı öğrenince bunun daha pratik bir yolunu buldum :) öncelikler bir boş oda oluştur ve oralaya obj_dil diye bir obje yerleştir yine aynı odaya seçilecek dil butonları ekle örneğin ingilizce ve türkçe neyse bu kadar obje yeter şimdi birazda kodlama
öncelikle ingilizce butonuna mouse_left_press kısmına global.dil=1 sonra yine türkçe butonuna mouse_left_press global.dil=2 de
bunun anlamı şu ingilizce için global.dil=1 türkçe için global.dil=2 olacak
şimdi bir başka oda yapıp oraya başla butonu ekleyelim
başlat butonun draw kısmına şunu yazacaz if global.dil=1 draw_text(buton.x,buton.y,"Start") if global.dil=2 draw_text(buton.x,buton.y,"Başla")
sevinirim... ayrıca söylemek istediğim bir şeyler var... öncelerden yaptığım bir oyunda 1'e basınca silah.. 2'ye basınca bıçak geliyordu... 1.sorum: örneğin bıçak oluşunca karakterle birlikte hareket etmiyordu.bunu nasıl düzeltebilirim.. 2.sorum: silaha basılınca atılan merminin silahın baktığı yönden çıkmasını nasıl sağlayabilirim....
2. soru kolayda örnek olması lazım bilgisayar şuanda evde olduğu için ancak martta örnek yollarım ... global.can meselesinde muhtemelen hata yapıyorsun
global.can=100 koduna benzer kodu create eventa koymuşsundur ondan kdu game start bölüme yerleştirirse hal olur
Allah yok hadisleri boşuna yapıyorsun.
YanıtlaSildostum galiba yorumu yanlış yere yaptın Allah şaşırttı desek fena olmaz herhalde :)
SilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilfarklı odalarda bir seçenek hata bunu bende ilk denememde yapmıştım ama sonra kodlamayı öğrenince bunun daha pratik bir yolunu buldum :)
Silöncelikler bir boş oda oluştur ve oralaya obj_dil diye bir obje yerleştir
yine aynı odaya seçilecek dil butonları ekle örneğin ingilizce ve türkçe
neyse bu kadar obje yeter şimdi birazda kodlama
öncelikle ingilizce butonuna mouse_left_press kısmına global.dil=1
sonra yine türkçe butonuna mouse_left_press global.dil=2 de
bunun anlamı şu ingilizce için global.dil=1 türkçe için global.dil=2 olacak
şimdi bir başka oda yapıp oraya başla butonu ekleyelim
başlat butonun draw kısmına şunu yazacaz
if global.dil=1 draw_text(buton.x,buton.y,"Start")
if global.dil=2 draw_text(buton.x,buton.y,"Başla")
Olayın ana fikri bu :) inşallah olmuştur
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilbir ara dizüstümü aldığında örnek yapıp yollarım sana :)
YanıtlaSilsevinirim...
YanıtlaSilayrıca söylemek istediğim bir şeyler var...
öncelerden yaptığım bir oyunda 1'e basınca silah.. 2'ye basınca bıçak geliyordu...
1.sorum:
örneğin bıçak oluşunca karakterle birlikte hareket etmiyordu.bunu nasıl düzeltebilirim..
2.sorum: silaha basılınca atılan merminin silahın baktığı yönden çıkmasını nasıl sağlayabilirim....
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Silmerminin yönüyle ilgili ders
Silhttp://gamemaker-abdullahyildirim1988.blogspot.com.tr/2014/02/mermiyi-silah-yonunde-ateslemek.html
bıçak objesinin x ve y kordnatlarına karaterin kordinatnı yaz örneğin
YanıtlaSilobj_karakter ve obj_bicak diye iki obje varsa
obj_bicak 'ın step kısmına
x=obj_karekter.x
y=obj_karekter.y
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil2. soru kolayda örnek olması lazım bilgisayar şuanda evde olduğu için ancak martta örnek yollarım ...
Silglobal.can meselesinde muhtemelen hata yapıyorsun
global.can=100 koduna benzer kodu create eventa koymuşsundur ondan
kdu game start bölüme yerleştirirse hal olur
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilhttp://gamemaker-abdullahyildirim1988.blogspot.com.tr/
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilcreate event kısmına değil game start kısmına aynı kodu yaz :) hal olacaktır.
Silgame start bölümü için other event kısmına bak